Skip to main content
Graag willen we je voorstellen aan

Belana

Taak Verpleegkundige GRZ Opleiding mbo niveau 4

In de opleiding tot verpleegkundige heb ik verschillende stages gelopen, van verslavingszorg naar somatiek, en van somatiek naar PG. Daarbij kwam ik ook terecht op de revalidatieafdeling ’t Brook van Cicero. Deze zorg gaat specifiek over vooruitgang en terugkeren naar huis, dit sprak mij enorm aan. Na mijn stage ben ik dan ook direct komen helpen als weekendhulp en na afronding van mijn opleiding heb ik daar een vast contract gekregen. Daar was ik heel blij mee!

Het leukste aan revalidatie en herstelzorg is dat elke dag anders is, geen dag is hetzelfde. Elke dag gaan er cliënten naar huis en komen er nieuwe cliënten bij. Het is mooi om de vooruitgang, die mensen boeken te zien. Dat geeft mij een enorme boost. Als iemand mij zou vragen om mijn dag te beschrijven dan zou ik dat best lastig vinden.

Dat komt omdat elke dag écht anders is. Je begint natuurlijk bij de ochtendverzorging van de cliënten. Hierbij pak je bijzonderheden op en deze bespreek je tijdens de overdracht. Tijdens de overdracht kun je sparren met de specialist ouderengeneeskunde of de verpleegkundig specialist en met de verschillende disciplines. Ook worden hier de bijzonderheden besproken. In de middag en avond bied je hulp waar dat nodig is en zoek je de medicatie uit. Tussendoor rapporteer je bijzonderheden en klets je natuurlijk ook nog even met je collega’s!

Op verschillende dagen in de week zijn er bepaalde activiteiten gepland zoals MDO, extra overleg met diëtiek, wondcontroles en opnamegesprekken.

Ik heb echt een top-team en ik ben enorm trots dat ik hier deel van uit mag maken. Iedereen heeft zo z’n eigen plekje en we kunnen bij elkaar terecht in goede, maar ook in slechte tijden. Ook als je vragen hebt, kun je deze kwijt. Je zult niet raar aangekeken worden en dat is heel fijn. Kort gezegd, je kunt jezelf zijn en dat wordt geaccepteerd, en dat is voor mij het belangrijkste wat er is!

En Cicero zelf spreekt mij aan omdat we ‘cliënt centraal’ werken, maar ook de medewerker staat centraal: er wordt gevraagd wat we nodig hebben en bieden hulp waar nodig. Daarbij vind ik het erg fijn dat Cicero deze waardering op verschillende manieren uitspreekt. Zo kunnen wij ook altijd bij onze manager terecht en dingen bespreekbaar maken.