Skip to main content
false
Graag willen we je voorstellen aan

Samantha

Taak Frontoffice medewerker

In 2011 studeerde ik aan de Pabo, want ik wilde lesgeven in het basisonderwijs. In de zomer had ik een vakantiebaantje bij Cicero. In eerste instantie hield ik toezicht in de huiskamer, maar ik kreeg al snel meer verantwoordelijkheden. Je kunt wel zeggen dat het werken in de zorg mij goed af ging en dat zag mijn toenmalige manager ook. Ik hoefde ook niet lang te denken toen ik de kans kreeg om intern de opleiding tot verpleegkundige te gaan volgen. Ik stopte met de Pabo en binnen 2 jaar behaalde ik mijn diploma tot verpleegkundige. Inmiddels werk ik al 11 jaar bij Cicero.

Met veel plezier heb ik tijdens en na mijn opleiding op verschillende locaties binnen Cicero gewerkt. Maar na de komst van mijn tweede dochter was ik op zoek naar meer reguliere werktijden. Daarom solliciteerde ik op de vacature voor frontoffice-medewerker. En ondertussen werk ik al bijna 3 jaar als frontoffice-medewerker bij Cicero Zorgservice. Het is voor mij de perfecte baan, waarbij ik een goede werk-privébalans kan houden en tóch mijn verpleegkundige kwaliteiten kan benutten.

Wij zijn het visitekaartje van Cicero en iedereen die Cicero Zorgservice belt, komt bij ons terecht. Dit zorgt voor een uitgebreid aanbod van telefoontjes. Verder verwerken we bijvoorbeeld de verwijzingen voor extramurale zorg, ondersteunen we in de administratie van de intramurale zorg, en bereiden we  opnames voor van zowel intramurale zorg als revalidatie en herstelzorg.

De frontoffice bemant ook het Zorgpunt en Thuiszorgpunt. Het Zorgpunt is een adviespunt voor huisartsen en andere zorgverleners en ook het coördinatiepunt voor eerstelijnsverblijf- (ELV) en spoed psychogeriatrische (PG) aanvragen binnen de regio. Hier triëren we de zorgvraag en geven we advies voor het best passende (na)zorgtraject. Bij het Thuiszorgpunt komen alle hulpvragen voor de thuiszorg binnen. We inventariseren de zorgvraag en regelen de benodigde zorg.

Kortom, een grote diversiteit aan werkzaamheden.

Ik hoor wel eens dat de functie van frontoffice-medewerker als ‘stoffig’ wordt gezien. Tegen degene die dat denkt, zou ik zeggen: Kom eens een dagje meelopen. Grote kans dat je dan niet meer weg wil omdat het echt leuk werk is! Geen dag is hetzelfde en geen dag is saai. 

Afgezien van de werkzaamheden, is het frontoffice-team gezellig, hecht en hardwerkend. Ik ben elke dag trots dat ik daar onderdeel van mag uitmaken!